Wednesday 5 August 2020

RAWATAN POST TRAUMATIC STRESS DISORDER DI IPOH



    RAWATAN POST TRAUMATIC STRESS DISORDER DI IPOH

Gangguan tekanan pasca trauma (PTSD) adalah keadaan kesihatan mental yang disebabkan oleh peristiwa yang menakutkan sama ada mengalaminya atau menyaksikannya. Gejala mungkin termasuk mimpi buruk dan kegelisahan yang teruk, serta pemikiran yang tidak terkawal mengenai kejadian itu.

 

Sebilangan besar orang yang mengalami peristiwa trauma mungkin mengalami kesukaran sementara untuk menyesuaikan diri dan mengatasi, tetapi dengan masa dan rawatan diri yang baik, mereka biasanya menjadi lebih baik. Sekiranya simptom bertambah buruk, bertahan selama berbulan-bulan atau bahkan bertahun-tahun, dan mengganggu fungsi seharian anda, anda mungkin menghidap PTSD.


Gangguan tekanan boleh dirawat sehingga sembuh dengan rawatan psikoterapi yang betul dan berkesan. Pusat Perubatan Wong menyediakan rawatan terbaik bagi mereka yang menghadapi masalah gangguan tekanan. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #tekanan #gangguantekanan #psikoterapi #wongmedicalcentre #physiotherapymalaysia #quantumphysioipoh #phyneotherapytreatment #ipohperak #gunungrapat #kampar #batugajah #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe #covid19.


No comments:

Post a Comment

  Kegelisahan (Anxiety) Definisi: Perasaan takut atau bimbang yang melampau, walaupun terhadap perkara yang remeh atau mudah   Simpt...