Saturday 1 August 2020

RAWATAN TERBAIK ADHD DI IPOH




Gangguan otak yang mempengaruhi bagaimana anda memberi perhatian, duduk diam, dan mengawal tingkah laku anda. Ia berlaku pada kanak-kanak dan remaja dan boleh berterusan hingga dewasa. ADHD adalah gangguan mental yang paling kerap didiagnosis pada kanak-kanak. Kanakk-kanak lelaki lebih cenderung memilikinya berbanding kanak-kanak perempuan. Ia biasanya dilihat pada tahun-tahun awal sekolah, ketika seorang anak mula menghadapi masalah untuk memperhatikan. ADHD tidak dapat dicegah atau disembuhkan. Tetapi melihatnya lebih awal, selain mempunyai rancangan rawatan dan pendidikan yang baik, dapat membantu seorang anak atau orang dewasa dengan ADHD menguruskan gejala mereka.

 

SIMPTOM

ü  Mempunyai masalah mengatur tugas harian

ü  Tidak suka melakukan perkara yang memerlukan duduk diam

ü  Sering kehilangan barang

ü  cenderung melamun

 

Gejala

Pakar tidak pasti apa yang menyebabkan ADHD. Beberapa perkara boleh menyebabkannya, termasuk:

ü  Gen. ADHD cenderung berjalan dalam keluarga.

ü  Kimia. Bahan kimia otak pada orang dengan ADHD mungkin tidak seimbang.

ü  Perubahan otak. Kawasan otak yang mengawal perhatian kurang aktif pada kanak-kanak dengan ADHD.

ü  Pemakanan yang lemah, jangkitan, merokok, minum dan penyalahgunaan bahan semasa kehamilan. Perkara-perkara ini boleh mempengaruhi perkembangan otak bayi.

ü  Cedera otak atau gangguan otak. Kerosakan pada bahagian depan otak, yang disebut lobus frontal, boleh menyebabkan masalah mengawal impuls dan emosi.

 

Wong Medical Centre menyediakan rawatan psikoterapi bagi sesiapa yang mengalami attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-452007. Terima kasih.  #ADHD #hyperactive #wongmedicalcentre #physiotherapy #rehabilitation #recovery #acupuncture #infrared #TENS #ipohperak #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe #covid19.


No comments:

Post a Comment

  Kegelisahan (Anxiety) Definisi: Perasaan takut atau bimbang yang melampau, walaupun terhadap perkara yang remeh atau mudah   Simpt...