Saturday 25 July 2020

RAWATAN HALUSINASI TERBAIK DI IPOH



RAWATAN HALUSINASI TERBAIK DI IPOH

Halusinasi adalah pengalaman deria yang kelihatan nyata tetapi diciptakan oleh fikiran anda. Mereka boleh mempengaruhi kelima-lima deria anda. Contohnya, anda mungkin mendengar suara yang tidak dapat didengar oleh orang lain di dalam bilik atau melihat gambar yang tidak nyata.

 

Gejala

ü  Kesihatan mental

n  Penyakit mental adalah antara penyebab halusinasi yang paling biasa. Skizofrenia, demensia, dan kecelaruan adalah beberapa contoh.

ü  Kurang tidur

n  Tidak cukup tidur juga boleh menyebabkan halusinasi. Anda mungkin lebih cenderung kepada halusinasi jika anda tidak tidur dalam beberapa hari atau tidak cukup tidur dalam jangka masa yang lama.

ü  Pengambilan ubat

n  Ubat-ubatan tertentu yang diambil untuk keadaan kesihatan mental dan fizikal juga boleh menyebabkan halusinasi. Penyakit Parkinson, kemurungan, psikosis, dan ubat epilepsi kadang-kadang boleh mencetuskan gejala halusinasi.

 

Diagnosis tepat sangat penting untuk merawat keadaan halusinasi dengan berkesan. Pusat Perubatan Wong menyediakan rawatan psikoterapi terbaik bagi mereka yang mengalami masalah halusinasi. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #hallucnation #psychotherapy #wongmedicalcentre #fisioterapimalaysia #ipohperak #batugajah #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe # covid19.


No comments:

Post a Comment

  Kegelisahan (Anxiety) Definisi: Perasaan takut atau bimbang yang melampau, walaupun terhadap perkara yang remeh atau mudah   Simpt...