Saturday 18 July 2020

Rawatan Gangguan Paranoid Terbaik di Ipoh



Gangguan Paranoid

Definisi

Gangguan keperibadian paranoid (PPD) adalah salah satu kumpulan keadaan yang disebut gangguan keperibadian "Cluster A" yang melibatkan cara berfikir yang ganjil atau eksentrik. Orang dengan PPD juga menderita paranoia, ketidakpercayaan dan kecurigaan orang lain, walaupun tidak ada alasan untuk curiga.

Punca

Punca sebenar PPD tidak diketahui, tetapi kemungkinan melibatkan gabungan faktor biologi dan psikologi. Fakta bahawa PPD lebih sering berlaku pada orang yang mempunyai saudara dekat dengan skizofrenia menunjukkan hubungan genetik antara kedua-dua gangguan tersebut.

Gejala

Orang yang mempunyai PPD selalu berjaga-jaga, percaya bahawa orang lain selalu berusaha merendahkan, mencederakan, atau mengancam mereka. Kepercayaan ini umumnya tidak berasas, serta kebiasaan menyalahkan dan tidak percaya.

Pusat Rawatan dan Maklumat

Wong Medical Centre memberikan konsultasi dan rawatan terbaik untuk gangguan Paranoid. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan penginapan bagi mereka yang ingin menginap di pusat kami. Untuk maklumat lebih lanjut, sila hubungi kami di talian 05-311 4022 / 012-452 0077. Terima kasih. #besttreatment #paranoiddisorder #paranoid #personality #exercises #stayin #wecare #ipohperak #botaniipoh #acupunture #traditionalmedicine

No comments:

Post a Comment

  Kegelisahan (Anxiety) Definisi: Perasaan takut atau bimbang yang melampau, walaupun terhadap perkara yang remeh atau mudah   Simpt...